Geoblog.pl    unforgettable    Podróże    Algieria 2013    Rzymskie miasto po raz pierwszy

Rzymskie miasto po raz pierwszy

Algieria
Algieria, Timgad

Kolejnym punktem dzisiejszej wycieczki jest Timgad. Ruiny tego starożytnego rzymskiego miasta znajdują się ok. 30km od Batny, cały obiekt wpisany jest na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Trudno się temu dziwić, miasto jest naprawdę bardzo rozległe i dobrze zachowane. Gdy podjeżdżamy na parking nic nie wskazuje, że w pobliżu znajdują się jakieś ruiny, całe miasto wygląda dość normalnie jak na warunki algierskie. Dopiero kiedy mijamy bramę w oddali widzimy rozległe "pole kamieni". Możemy tutaj znaleźć łaźnie, budynki mieszkalne, amfiteatr. Na terenie kompleksu znajduje się muzeum, jednak akurat było zamknięte z powodu renowacji.
Po zakończonej wizycie dzwonimy do naszego hosta z Batny – Hamzy. Chłopaki dogadują się przez telefon i postanawiają nas zawieźć do miasta. Po drodze wstępujemy na obiad, zupa oliwkowa oraz szaszłyki. Oczywiście jedzenie super, jak zwykle w Algierii!