Geoblog.pl    unforgettable    Podróże    Gambia i Senegal 2013    W samo południe na południu Senegalu

W samo południe na południu Senegalu

Senegal
Senegal, Ziguinchor

Po niespełna 14h dopływamy do Ziguinchor, wbrew pozorom podróż minęła mi całkiem komfortowo... myślałam, że będzie gorzej. Nasz poprzedni znajomy Petit zorganizował nam nocleg w Ziguinchor u swojego znajomego, który czekał na nas przed portem. Odbiór bagaży odbył się dosyć sprawnie jak na afrykańskie standardy. Klimat w Ziguinchor jest zupełnie inny niż na północy Senegalu, jest o wiele bardziej gorąco i duszno. Na piechotę udajemy się do domu naszych gospodarzy i odpoczywamy przy herbacie, bo nikt tu nie wychodzi z domu w popołudniowym upale. Na obiad tradycyjnie ryż z rybą.
Gdy temperatura nieco spadła wychodzimy na spacer po mieście, mamy okazję zaobserwować pelikany, niezliczoną ilość baobabów i wiele innych ciekawostek przyrodniczych. Ogarnęło nas także szaleństwo zakupów a przynajmniej część grupy ;-) Zaopatrujemy się w drobne pamiątki i niezliczoną ilość ciasteczek maślanych i chlebków kukurydziano-bananowych. Wieczorem odwiedzamy rodzinę sąsiada naszego hosta, wszyscy są bardzo przyjaźni, chociaż ten region jest opisywany jako niebezpieczny... nam jednak ciężko to zauważyć.